Zeeland 2.0 - Reisverslag uit Matamata, Nieuw Zeeland van Noortje Lammers - WaarBenJij.nu Zeeland 2.0 - Reisverslag uit Matamata, Nieuw Zeeland van Noortje Lammers - WaarBenJij.nu

Zeeland 2.0

Door: Noortje

Blijf op de hoogte en volg Noortje

01 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Matamata

Zeeland 2.0

Lieve mensen, we zijn alweer een tijdje onderweg en genieten van elk moment. We zijn erachter gekomen dat Nieuw Zeeland geweldig is, een soort Zeeland maar dan versie 2.0.

Hong Kong
Na vertrek uit Schiphol vlogen we via Hong Kong en zijn de stad gaan ontdekken met z'n hoge gebouwen en oneindig veel mensen. Bij de doaune keken ze al uiterst vriendelijk, zo van; als je hallo zegt bijt ik je hoofd eraf. Ze bleken ook erg behulpzaam toen we in de bus vroegen hoelang de rit zou duren, antwoord; "no". Twenty minutes? Thirthy?, "no" was het antwoord weer. Fantastisch zo bovenop mijn al heerlijke humeur. Ook de allom bekende Chinese rochel is hier aanwezig wat zorgt voor veel kippenvelmomenten en groeiende angst voor enge ziektes. Verder op een hoge berg een mooi uitzicht van de stad en de haven gehad, zelfs noodlesoep gegeten met stokjes voordat we weer terug moesten naar het vliegveld.

Auckland
Na een paar uur vertraging kwamen we dinsdagochtend, lokale tijd (bij jullie is het 12uur eerder), aan in Auckland. In de transferbus mocht ik voorin zitten, "huh?" dacht ik "een tweede stuur?". Het duurde even voordat ik doorhad dat het stuur aan de andere kant zit hier, goedemorgen! In de stad meteen de toerist uitgehangen en de Sky Tower gezien, 's avonds in de haven heerlijk gegeten en ook het Auckland museum gezien vol Maori spulletjes. We leerden die eerste dag ook meteen dat je mij nooit achterna moet lopen ook al weet ik heeeeel zeker dat we die kant op moeten. De dag erna gingen we ons nieuwe thuis ophalen, een groen/paars wondertje op wielen. Het was wel ff wennen om links te rijden, Rob heeft het al aardig onder de knie en ik navigeer natuurlijk als de beste ;)

Vakantiegevoel
Rustig aan boodschappen gedaan en richting het noorden gereden. Heerlijk warm weer (graad of 25) en af en toe een paar wolkjes. Wat ook toevoegt aan het vakantiegevoel zijn de vriendelijke mensen, ze pakken zelfs je boodschappen in en tanken voor je! Het kan me niet schelen of het werkverschaffing is, het is heerlijk! De vriendelijkheid zie je ook onder de locals die hier veel op campings staan, je hebt snel aanspraak en iedereen lijkt wel iemand te kennen in Nederland of er zelf te zijn geweest. De eerste camping was meteen top, vlakbij het water zonder duin of iets ertussen. Geweldig dicht in de natuur en gezellig samen koken in de gemeenschappelijke campingkeuken (pastaaaaa!). Eenmaal in de Bay of Islands zag je overal prachtig witte stranden, een kraakheldere zee en de mensen zo bruin dat onze witte lichamen bijna lichtgevend leken.

Cape Reinga
De dag erna gingen we naar deze Cape waar twee oceanen samenkomen, hier staat een vuurtoren en de Maori's geloven dat de zielen van overledenen hier het eiland verlaten. Het water is zo blauw dat je niet meer ziet waar deze ophoudt en waar de lucht begint. Na een half uur reden we verder naar Rarawa Beach, ons prive strand zo leek het wel. Even lekker liggen ontspannen en ondanks insmeren toch gruwelijk verbrand. Rob had zich iets beter ingesmeerd en heeft alleen rode voeten, ikzelf ben net een paddestoel; rood met witte stippen. Na een paar dagen hebben we in de winkels nog steeds geen aftersun kunnen ontdekken dus ik ben aan de koude compressen (lees; handdoeken) gegaan. De dag erna was er veel bewolking en wat was mijn verbrande huidje hier blij mee, omringt door oerwoud of grasland met koetjes en schaapjes reden we weer naar het zuiden toe. En het is echt zo, je ziet niemand op de weg en dan kom je bij een toeristisch iets, staat het er vol campers! Heel raar.

Waitomo grotten
Hier in NZ moet je natuurlijk ook avontuurlijk zijn dus gingen we zondag in een zwembandje door het zwarte water van de Glowworm caves van Waitomo. Dit was al een hele overwinning voor mij aangezien ik niet van water houd, of van donker en kou en grotten en.. eigenlijk alles eraan. Het bleek toch wel heel gaaf en de gloeiwormen die we zagen waren zoals de sterrenhemel in de Droomvlucht van de Efteling. De foto's waren 30 dollar dus die namen we niet mee, wat we wel meekregen was: uitslag. Geen idee of 't van de wetsuits komt maar bij allebei zitten onder de rode vlekken. Ze jeuken gelukkig niet maar we hebben er charmanter uitgezien.

Geisers
Omdat we goed op dreef waren gingen we vanuit de grotten, na een heerlijk warme douche, door naar Roturoa waar het lekker naar zwavel ruikt (kwaliteitje Fluimucil). Het regent helaas al twee dagen, gelukkig is de temperatuur prima dus lukt het goed om alles tussen de buien door te zien. We bezochten een Maori dorp waar ze leven in het Geisergebied en koken en baden in het water. Mooi om te bezoeken ook al was het een pietsje toeritisch.

Zoals je leest; genoeg te beleven hier en wat is er veel wat we niet kunnen beschrijven; het is hier ZO mooi! Alles lijkt hier wel versie 2.0.

Liefs, Rob en Noortje

p.s. Foto's volgen z.s.m. :)

• 01 Februari 2015 - 10:44

Sarah :

"We leerden die eerste dag ook meteen dat je mij nooit achterna moet lopen ook al weet ik heeeeel zeker dat we die kant op moeten" ... sorry Noor maar dit weten we toch echt al jaren hoor ;) verder jaloers makend verslag ben heel benieuwd naar de foto's! Geniet ervan samen!

• 01 Februari 2015 - 10:50

Maaike:

Haha Sarah. Dat is inderdaad een les die ik ook al heel veel eerder geleerd heb. Klinkt allemaal erg mooi. Ik ben erg benieuwd naar de foto's

• 01 Februari 2015 - 11:41

Mirjam Eikenbroek :

Ha Rob en Noortje,
    Wat leuk om jullie weer te volgen. Ik ben jaloers! Geniet ervan en ook ik ben benieuwd naar de foto's.
    Groetjes Mirjam

• 01 Februari 2015 - 11:43

Linda Meijs:

Hey noortje heb je niet meer gezien voordat jullie vertrokken. Maar wens jullie alsnog veel plezier!! Komt goed zo te lezen ;) x

• 01 Februari 2015 - 12:05

Mieke:

Hoi Rob en Noortje,
    Wat een leuk verslag weer, nog een fijne vakantie en geniet samen!
    Groetjes Harrie en Mieke

• 01 Februari 2015 - 12:22

Jolien:

Hey Noortje,
    Wat gaaf dat jullie in Nieuw-Zeeland zijn!
    Geniet ervan!
    X Jolien

• 01 Februari 2015 - 12:22

Jolien:

Hey Noortje,
    Wat gaaf dat jullie in Nieuw-Zeeland zijn!
    Geniet ervan!
    X Jolien

• 01 Februari 2015 - 13:05

Ine:

Ha Noortje en Rob,

Wat een super verhaal!! Zit mee te genieten, terwijl ik nog maar een paar foto's gezien heb.
    Twee sturen :-) !! Zie het zo voor me :-) :-)

Veel liefs XXX

• 01 Februari 2015 - 13:26

Lisanne:

Hoi noortje en rob,

Heb genoten en gelachen met jullie verhaal.ik wens jullie nog heel veel plezier
    Geniet er nog maar van

Gr lisanne

• 01 Februari 2015 - 14:15

Feie:

Hee Hee,

Leuk om jullie verhalen te lezen. Ik heb er van genoten en om (uit)gelachen ;D. Veel plezier op jullie reis met wat jullie gaan doen en succes met het zoeken naar aftersun en zalf voor vreemde uitslag!!

grtjes xx

• 01 Februari 2015 - 18:03

Renee:

Ha Rob en Noortje! Leuk om jullie zo te volgen! Ik kijk uit naar het volgende verhaal. Goede reis. Xxx

• 01 Februari 2015 - 21:17

Jeanet Lammers:

Wauw! Ben alweer benieuwd naar vervolg!!

• 01 Februari 2015 - 21:27

Oom Hans En Tante Jeanne:

Wat heerlijk om te horen dat jullie het zo naar de zin hebben. En als wij het lezen zien en ruiken wij weer hoe het daar is.

• 02 Februari 2015 - 11:22

Ine:

Super mooie foto's!!!!!

XXX

• 02 Februari 2015 - 14:05

Tante Fransje:

Hoi Noortje en Rob,
    Wat een super leuk reisverslag. Wij genieten mee en kijken alweer uit naar het volgende verslag!

• 03 Februari 2015 - 17:21

Tante Sjan:

Hoi Rob en Noortje,
    Super leuk reisverslag, wacht met spanning op meer....
    Geniet van jullie mooie reis
    Groetjes tante Sjan

• 08 Februari 2015 - 19:01