Welkom!! - Reisverslag uit Helmond, Nederland van Noortje Lammers - WaarBenJij.nu Welkom!! - Reisverslag uit Helmond, Nederland van Noortje Lammers - WaarBenJij.nu

Welkom!!

Door: Noortje

Blijf op de hoogte en volg Noortje

09 Oktober 2007 | Nederland, Helmond

Lieve mensen,

Na veel gedoe en eindeloos gemail is mijn stage in Zweden eindelijk rond! Vanaf maandag 21 januari ben ik welkom in Gävle Sjukhus (Gävle ziekenhuis) tot week 20 ongeveer. Ik zal er dus ongeveer 17 weken stage lopen maar waarschijnlijk ga ik wat eerder. Tot welke dag ik precies stage ga lopen en hoe de begeleiding eruit zal zien wordt tijdens een gesprek op die maandag allemaal nog vastgesteld.

Binnenkort ga ik mijn ticket boeken en zal ik mijn Erasmusbeurs e.d allemaal gaan regelen (of in ieder geval het afronden ervan). Ik zal bij Christian gaan wonen, lekker goedkoop en elke dag een vent die het eten klaar heeft staan als ik thuis kom (hoop ik, dit zit nog in de overlegfase).

In Nederland sta je 36 uur per week vast op 1 afdeling voor 16 weken. Dit is hard werken en veel thuis doen voor school. In Zweden loop ik 30-40 uur in de week stage. Ik ga stage lopen op:
- Oncologie (patiënten met kanker) in week 4 t/m 8
- Palliative afdeling (terminale patiënten) in week 9
- Respetoire afdeling (patiënten met ademhalingsproblemen) in week 10 t/m 14
- Chirurgie (als ik maar niet flauwval tijdens een operatie!!) in week 15 t/m 18
- En ze proberen ook nog te regelen dat ik 2 weken mee kan kijken op de Intensive Care in week 19 t/m 20

Wat zal dat een leerervaring worden!! In Zweden ben je echt een student en geen werknemer. Dit vind ik ontzettend leuk maar het zal vast ook wel heel erg moeilijk worden om in een keer zoveel (technische) kennis te onthouden.

Ik heb er grandioos veel zin in. Volg me via deze site! Of kom een keer langs!

Liefs, Noortje

  • 10 Oktober 2007 - 14:49

    Elise:

    Heej Noortje,
    Ik ga iig zeker je site bij houden. En ik zal je tegen die tijd van uit het zonnige zomerige zuid afrika wat berichtjes toesturen. Die foto is wel maf zeg! haha. We zien ons nog wel op school. Succes met je voorbereidingen! x elise

  • 11 Oktober 2007 - 19:33

    Lisanne:

    hey noortje
    leuke site :D zal je wel gaan missen als je naar zweden gaat maar dan kom je terug als een volleerd verpleegkundige haha
    ik zal je site in de gaten houden

    groetjes

  • 18 Oktober 2007 - 15:08

    Renee:

    Hey Noortje,

    Leuk je site, en ik ga je volgens in Zweden en hopelijk (misschien) bezoeken.
    Kusjes Renee

  • 18 Oktober 2007 - 15:51

    Thom:

    Ik ga zeker de site bijhouden, ik hoop voor je dat het eten elke avond klaarstaat :)

    Veel plezier en succes in zweden!

    Groetjes,

  • 18 Oktober 2007 - 21:23

    Marlie:

    heee Noortje
    leuke site :).
    heeel veel plezier/succes in Zweden.
    groetjes xmarlie

  • 20 Oktober 2007 - 16:02

    Saartje:

    wat een vreselijke foto haha
    ik wacht nog op het afscheidsfeestje :P haha, geef je ook een welkom terug feestje? of moeten wij dat organiseren? :P
    kusjes veel plezier en succes

    Saar

  • 22 Oktober 2007 - 14:14

    Hilde:

    Hey Noortje!
    Echt super dat je het voor elkaar gekregen hebt dat je stage in Zweden mag lopen! Ik weet hoeveel moeite je er voor gedaan hebt!
    En bij je lover wonen! Dat moet wel een super leuk vooruitzicht zijn! Zo lang samen, dat is beter dan telkens 2 weekjes! ;) Maar ik wens je veel succes en een leerzame en leuke tijd!
    Maar dat zal wel goed komen!
    Ik volg je!
    Liefs xxx Hilde

  • 24 Oktober 2007 - 18:12

    Claudia:

    Hey Noortje, ik ben heel blij voor je!!!! Ik hoop dat je een hele leuke stage mag hebben en dat het allemaal heel goed komt. Ik zie je denk ik dan pas volgend schooljaar weer (moet van april tot augustus weer stage lopen).

    Veel succes...

  • 25 Oktober 2007 - 16:37

    Marlotte:

    Hey Noortje!!!

    Ik ben echt jaloers dat je nu al bij je lover mag gaan wonen!!! ik moet nog zeker een jaar wachten ;) Echt heeeel veel succes daar in het hoge noorden! ik zal helaas niet langs kunnen komen, omdat ik in dezelfde tijd zoals je wel weet in aan de andere kant van de wereld hang in Zuid-Afrika. Heeeel veel plezier!!

    Kus Marlotte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Noortje

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 104
Totaal aantal bezoekers 20363

Voorgaande reizen:

25 Januari 2015 - 25 Februari 2015

Nieuw Zeeland

09 Oktober 2010 - 06 November 2010

China

28 Januari 2010 - 14 Juni 2010

Australië

14 Januari 2008 - 19 Mei 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: