Aankomst in Zweden - Reisverslag uit Gävle, Zweden van Noortje Lammers - WaarBenJij.nu Aankomst in Zweden - Reisverslag uit Gävle, Zweden van Noortje Lammers - WaarBenJij.nu

Aankomst in Zweden

Door: Noortje

Blijf op de hoogte en volg Noortje

15 Januari 2008 | Zweden, Gävle

Hej hej allemaal!

Na een moeilijk afscheid en een soepele reis ben ik gisteravond aangekomen in Zweden.

Het afscheid was echt verschrikkelijk moeilijk. Wat ga ik iedereen missen, zo afscheid te moeten nemen was een van de moeilijkste dingen die ik ooit heb moeten doen. Gelukkig kreeg ik jullie lieve belletjes, smsjes, krabbels en berichtjes!! Dat heeft me heel erg opgebeurd en de treinreis ging zo een stuk sneller. Bedankt hiervoor!

Op Schiphol maakte ik me wat zorgen over het gewicht van mijn tas. In totaal had ik 9 kg te veel bij me (allemaal dingen die ik echt nodig heb hoor! Zoals chocola!). Maar ik had geluk en nadat ik mijn rugtas van 16 kg naar 9 kg had gebracht door boeken in de grote tas te duwen mocht ik toch (zonder extra te betalen!) mee.

De reis verliep vlot en ik was er zo. Dankzij de nieuwe snelweg waren we ook zo in Gävle en het eten van Max (soort van Mac Donalds) smaakte heerlijk. De kebab vanavond trouwens ook. Toen lekker naar bed, ik was kapot. Hele nacht niet geslapen doordat het bed te zacht was (luxe-probleem!) waardoor ik nu doodmoe en schijtchagarijnig ben. Maar vanavond lekker slapen, dat komt wel weer goed.

Dus nu ben ik in Zweden en het valt allemaal wat tegen. Geen sneeuw, geen kou (loop ik ff voor schut in mijn ski jas) en hier wonen valt ook een beetje tegen. Misschien is het wel gewoon heimwee. Ik hoop het want zo is het moeilijk vol te houden.
Gek op reizen, eindelijk in Zweden en dan krijg ik nu heimwee! Dat heb ik weer.

Ik zou vanavond gaan trainen bij het lokale volleybal team maar ze waren nergens te vinden en ik was vergeten het nummer te vragen. Dus ik hoop dat ze zich donderdag niet meer verstoppen en dat ik dan wel kan gaan trainen.

Morgen heb ik de MRSA test dus als ik dat heb kom ik weer naar huis! Nee daar gaan we maar niet van uit. Hopelijk is volgende week boeiender, dan zal ik wat meer typen.

Nogmaals bedankt voor al jullie lieve berichtjes en tot msn's, sms, bels, mails, krabbels, tiks en waarbenjij's!!

De foto's komen zodra ik ze gemaakt heb!

Veel liefs, Noortje

p.s. Ik heb een nieuw Zweeds nummer, als je dit wilt moet je even mailen of smsen naar mijn NL nummer!

p.p.s Via deze link kun je een paar foto's zien die ik gemaakt heb :) http://noortje-lammers.magix.net

  • 16 Januari 2008 - 14:53

    Mayah:

    Je begint ons niet nu al te missen. Je bent er pas een dag....hehe. Wij missen jou ook al hoor:P

  • 16 Januari 2008 - 18:03

    Els:

    Hoi Noortje

    Fijn dat je goed bent aangekomen en dat je de echtra kilo's niet hoefde te betalen.
    Ik snap wel dat het afscheid nemen niet meeviel, we hebben je maandag al meteen gemist, waren maar met z'n 4 e om te trainen, balen he1
    Je skijas is kei mooi en warm, dus nou niet zeuren dat het nit koud genoeg is daar, je hebt gewoon een goede jas gekocht.
    Nou heel veel plezier en succes daar en hopelijk niet teveel heimwee.
    De groetjes/houdoe

  • 16 Januari 2008 - 20:37

    Lisanne:

    hey noortje ik zou je heel erg gaan missen
    en ik vind het jammer dat ik niet op bezoek kan komen maarja ik hoop dat je het begrijpt
    ik denk dat de maanden daar wel omvliegen hoor en voor je het weet ben je weer terug :D
    je moet er gewoon het beste van maken en ervan genieten

    tot mails

    groetjes

  • 17 Januari 2008 - 10:59

    Eva :

    Hee Noortje,
    leuk dat je een site bijhoudt!
    Ik zal regelmatig even gaan kijken,
    heel veel succes, en plezier.
    Groetjes Eva (van Sinten :P)

  • 17 Januari 2008 - 17:50

    Hilde Vd W:

    Heey Noortje,
    Wat mooi dat je goed aangekomen bent!
    Ben je nu eigenlijk bij je vriend of niet?
    Geniet er van, en alles went,
    die heimwee gaat wel over!
    Succes met je stage!
    Liefs Hilde

  • 17 Januari 2008 - 20:19

    Elise:

    Heej noortje,
    Ook ik lees je site, vanaf de andere kant van deze aardkloot, nl. zuid afrika. Dat is weer eens wat anders he;) Goed om te lezen dat je reis goed is gegaan en ik ben benieuwd naar je volgende berichtje! Veel succes en sterkte met je stage daar! hopelijk kun je er veel leren. x elise

  • 17 Januari 2008 - 21:04

    Renee:

    Hey Noortje,
    Leuk om te lezen dat de reis goed is verlopen en dat je alles zonder bij te betalen mocht meenemen.
    Dat afscheid nemen kan ik me voorstellen dat het heel moeilijk is, maar hoop dat je het daar in Zweden de komende maanden heel leuk gaat krijgen. En dat je stage goed verloopt.

    Heel veel kusjes Renee

  • 18 Januari 2008 - 11:18

    Gwenn:

    hej Noortje,
    Fijn dat de reis goed ging !
    neem de tijd om te wennen daar en geloof in jezelf :) dan komt alles goed :)
    veel plezier en succes nog daar!
    Groetjes x Gwenn

  • 20 Januari 2008 - 18:25

    Marlie & Mieke &rest:

    heeeeeeee noortje
    kei fyn dat alles goed is verlopen, en da tje goed bent aangekomen! kei veel plezier en we houden je berichten in de gaten!
    groetjes familie Swinkels

  • 21 Januari 2008 - 09:57

    Tante Mieke:

    Ha die Noortje, heimwee hebben is niet erg, hoort wel een beetje bij de fam. Manders (Oma had hier erg veel last van).
    Probeer te genieten van de tijd die je daar hebt en maak er wat van.
    Heel veel groetjes!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Noortje

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 98
Totaal aantal bezoekers 20369

Voorgaande reizen:

25 Januari 2015 - 25 Februari 2015

Nieuw Zeeland

09 Oktober 2010 - 06 November 2010

China

28 Januari 2010 - 14 Juni 2010

Australië

14 Januari 2008 - 19 Mei 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: